kävijälaskuri

lauantai 30. maaliskuuta 2013

Thank you Ghana!

Olen nyt Suomessa... Olen vielä vähän shokissa, olevani oikeasti Suomessa... Monet ovat toivottaneet "tervetuloa Suomeen" jne, En minä tajunnut vielä täysin.... :) Menee varmaan pari päivää ja uskon sitten olevani Suomessa:)

Melkein 3 kuukautta on JO TAKANA... uskomatonta! ja onkin todella haikeeta! On ollut mahtava reissu, jota en ikinä unohda!:)

Viime maanantaina oli normaali koulupäivä, tai oli vähän sellanen urheilupäivä! Pidettiin yleisurheilun turnausta ja onnistuttiin hyvin, jippiii! Kaikki oli täysin mukana! Joilla ei ollut kenkiä ja joilla ei ollut urheiluvaatteita, muttei ne häirinneet yhtään heidän suorituksiaan:) Illalla mun piti aloittaa pakkailun, mutta sähköt meni poikki. Ajattelin pakata vasta ennen lähtöä... Mutta sähköt tuli takaisin jo pian ja Aino käski mut aloittamaan pakkailun. Niin aloitin ja sain laukut valmiiksi, ettei mun tarvinnut stressata laukuista viimeisenä päivänä eli tiistaina.

Tiistaina... lähtöpäivä! Vietettiin koulun kanssa päätösjuhlaa, kun heillä oppilailla alkoi pääsiäislomaa, joka kestää 3 viikkoa! Ja samalla sanoin heiheippa oppilaille ja opettajille... Tuli halattua melkein kaikkia oppilaita ja opettajiakin. :) Ja monet halusivat päästä samaan kuvaan kuin minä:) Tuli otettua paljon kuvia viimeisestäkin päivästä:) Kun oppilaat ja opettajat ovat lähteneet kotiinsa, mentiin Ainon kanssa ostamaan FANMILK-jäätelöä! Oli pakko ostaa ja syödä viimeistä kertaa! :) Tulee ikävöimään sitä jäätelöä :D (mutten minä nyt ikävöi sitä, kun täällä suomessa on aivan kylmää!) Päivällistä syötiin ennen lähtöä... Kesken päivällisen sähköt meni poikki! Kiva viimeinen päivällinen!:) Minun otsalamppu on jo laukussa, mutta onneksi monilla muilla on lamppuja ja kynttilöitä. Voi sitten syödä loppuun :) Taksilla lentokentälle.. Aino tuli viemään aivan lentokentälle asti! ihana Aino!<3 Tosi haikeeta jättää Ainon yksin... Mutta hänellä sujuu varmasti hyvin ja vain 3 viikkoa ja sitten hän tulee jo Suomeen!:))

On ollut 3 yötä täällä Suomessa.... Monet ovat sanoneet: "ON VIHDOIN LÄMMINTÄ" "Jeee miten lämmintä!" jne.. Minä en osaa vielä kuvitella, että on lämmintä.... :D Kun on vaan 2-4 astetta lämmintä :) No menee varmaan pian, että olen samaa mieltä muiden suomalaisten kanssa;)

























Kiiitos lukijoille! Te saitte mut kirjoittamaan;) Ilman teitä en olisi kirjoittanut... :) Seuraavaa pitkän kestävä reissu ei ole vielä tiedossa:)

4 kommenttia:

  1. Kiitos blogistasi Nelli-Sofia! On ollut ihan uskomattoman mukavaa ja mielenkiintoista lukea tarinoita ihan oikeasta elämästä Africasta! Ja tietysti olet aivan upea ihminen kaikinpuolin, varmaan jäivät ikävöimään sinua kovasti... kaikkea hyvää sinulle ja jos olet shokissa, niin voin kertoa, että ei täällä lämmintä ole - hurjan kylmää on, + 2 ja pohjoistuuli = kylmää! Seuraavaa blogiasi odotellen sieltä jostain minne sitten menetkin! tervehdyksin, Siilitieltä Seija & Jaakko

    VastaaPoista
  2. Varmasti ihan haikeeta lähteä ghanasta. Lähtisitkö joskus elämässäsi käymään ghanassa? :)
    Ja joo, ymmärrän kyl noita, jotka sanovat "tääl on vihdoinki lämmintä ym", koska on pitkään ollu pakkasta ja kylmää.. Silti on edelleen mun mielest kylmää! Vaikka aurinko on kyllä paistanut mukavasti.. Ei voi ihan vielä vaihtaa kevättakkiin, sen takii tuntuu ihan kylmältä! :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ja muuten oli tosi kivaa lukea blogisi ghanan reissusta!

      Poista
    2. Joooo lähden tietysti käymään moikkamassa tuttuja siellä Ghanassa!!! Viiden vuoden sisällä olisi mahtavaa päästä käymään Ghanassa:)

      Kiva kun tykkäsit Ghanan blogistani;)

      Poista