kävijälaskuri

tiistai 29. tammikuuta 2013

Terkkuja Cape Coastista!

Oli tosi kiva reissu Cape Coastilla! Viime perjantaina mentiin 5 suomalaisen kanssa. Iida ja Tarleena lähtivät jo aamulla ja me loput (minä, Kaisa ja Sini) lähdettiin vasta iltapäivällä liikuntatuntien jälkeen:)
Polvi loukkaantuneena matkalla ahtaassa bussissa Kaneshien torilta Cape Coastiin… Poistuttiin oikeasti ennen Cape Coastia. Majoituttiin Biriwian kylän lähellä olevassa hotellissa. Hienomainen hotelli:)
bussi

Vietiin tavaroita ja sitten mentiin suoraan syömään! Tuli tilattua salamipitsaa itselleni! OLI HUIPUN HYVÄÄ! :) Kyllä sen arvoista, että odotettiin ruokaa varmaan TUNNIN! :D
Lauantain aamulla aamupalaa ja sen jälkeen trotrolla (pikkubussilla) Cape Coastiin ja sieltä taksilla Kakumin kansallispuistoon, noin 40km Cape Coastin keskustasta! Sademetsässä olevassa Kakumin puistolla oli huippua! Käveltiin siis 7 riippusillalla!!! mahtavat nähtävyydet! Oli täynnä vihreää ja kosteaakin!!:) arvaattehan tuliko paljon hikiä:) Ja sillat ovat 40 m korkeudella! Mua ei pelottanut kauheasti, vaauu! hyvä nepa!:) Käveltyämme siltoja mentiin 30min pituudelle kävelylle, jossa katsottiin erikoisia puita ja kasveja jne! oli ihan mielenkiintoista! Kaisa oli niiiiiin kiltti, että tulkkasi mulle mitä opas on puhunut reitin aikana! :) KIIITOS vielä Kaisalle:)
matkalla hotellista tielle, josta hypättiin trotron kyytiin:)

kyltti:)

Yksi niistä 7 sillasta! eikö näytä pelottavalta?;)

maisema...:)

porukkakuva. vasemmalta Iida, Sini, minä, Kaisa ja Tarleena

tarzan jousi!!?;)

nepa tässä:D

Mentiin takaisin Cape Coastiin ja Iida+Tarleena menivät katsomaan Cape Coastin linnaa ja minä ja loput mentiin syömään jotain vähän Linnan ravintolaa. Säästän Linnalla käymistä seuraavalle Cape Coastin reissulle:) Syötyämme mentiin takaisin hotellille trotrolla:) Hotellilla muut tytöt uivat uima-allaksessa! Minä en voinut, koska polvessa oli syvä haava ja siinä oli mätää… No ei slle voinut mitään! Tuli kuitenkin nautittua istua auringontuolilla katsellen merta…:) Illalla mentiin sitten syömään hotellin ravintolassa ja tuli rupateltua paljon päivän tapahtumista ja oltiin ihan väsyneitä ja mentiin nukkumaan melko ajoissa:)
Sunnuntain aamupäivään asti ollaan nautittu auringosta ja ruuastakin! Oli niin ihanan rento hetki! Oli sitten aika lähteä takaisin Accraan! Ahtaassa bussissa tuli taas matkusteltua n. 3-4 tuntia!:)
minä, Iida ja Tarleena paluumatkalla!

tuli pari havaintoa!
Cape Coastista löytyy paljon hullumpia taksinkuljettajia kuin Accrasta!!!!! Cape Coastissa… jos taksinkuljettajat näkevät orbooneita eli valkoihoisia, niin pitivät kilpajuoksua ja katsottiin kuka tuli luoksemme ensin ja kyseli mihin oltiin menossa jne. Viime sunnuntaina tapahtui näin, että minä, Iida ja Tarleena tultiin trotroilla keskustaan (Kaisa ja Sini eivät päässeet samaan trotroon) ja taksinkuljettajat juoksivat hullun kovasti trotroon päin ja tönivät toisistaan ja kun trotron ovi aukesi, tulivat kimppuumme… ja kaksi kuljettajaa aloittivat oikeasti riidellä ihan meidän takia… oli kauheeta! Lopussa mentiin jonkun toisen kuljettajan (emme menneet noihin 2 miesten kyytieihin!) kyytiin!
Cape Coastissa on pajon vihreää kuin Accrassa! Accrasta löytyy melkein vain punaisia hiekkateitä ja Cape Coastista vihreitä viidakkoja!;)

1. Tosi mielenkiintoista, mahtavat sademetsät, hurja riippusilta ja te likat vaan porskutatte! Upeeta! t. Seija & Jaakko Siilitien loskan ja lumen keskeltä...

1. hiiiih!!!:)) On muuten ollut kivaa!! Terkkuja noin +30 lämpösestä!;)

2. Jännittävää! Noi sillat on hurjan näköisiä, en varmaan itse olisi uskaltanut mennä :) Elo Afrikassa näyttää siis luistavan hyvin, hyvä Nepa! Onko siellä paljon eläimiä? Paranemisia polven kanssa! <3

1. KYllä sinä olisi pystynyt! :))) Ei Kakumin puistolta löytynyt erityisiä.. mutta muuten täältä Ghanasta on löydetty esim. liskoja, vuohia, lampaita, koiria, kissoja, jne (ihan vapaasti liikkuvat!!) JA KOBRA KÄÄRMETTÄ TULI NÄHTYÄ, HYYYIIIII!!!!! polvi on jo ihan jee kunnossa, jippiii!:)

3. Vasta nyt huomasin, että Kaisa-tulkki on siellä! Hän kertoi jo viime vuonna haaveilensa Ghanan reissua! Ja nyt hän tosiaan on siellä! ;) Kannatan Cape Coastin linnan käymistä!!!